2024.07.22.

Igazságtalannak vélt büntetés húzta keresztül Kiss Norbert számításait a Nürburgringen

Fotó: Márti Bóta Photography / Révész Racing

Idei kilencedik futamgyőzelmét is behúzta a kamion-Eb németországi hétvégéjén Kiss Norbert, akinek a versenyfelügyelők tették nehezebbé a vasárnapi napját. A Révész Racing versenyzője így is kényelmes előnnyel ment nyári szünetre.

Az előző hétvégén a Nürburgringen versenyzett a kamion Európa-bajnokság mezőnye. Kiss Norbert kézzelfogható előnnyel érkezett Németországba, amit a szombati nap folyamán 57 pontosra hizlalt. A Révész Racing magyar versenyzője ugyanis ezen a helyszínen szokatlan, több mint 1 másodperces fölénnyel húzta be a pole-t a pénteki kvalifikáción, amiből az első futamon rajt-cél győzelmet kovácsolt, míg a második, fordított rajtrácsos versenyen negyedikként ért célba a nyolcadik rajtkockából indulva.

Vasárnap azonban jött a feketeleves: habár a vasárnapi időmérőn is megnyugtató fölénnyel zárt az élen, később kizárták Kisst, így elvéve az újabb rajtelsőségét. A versenyfelügyelők füstölésre hivatkozva törölték a háromszoros Eb-győztes kamionversenyző mindkét Q2-es idejét – a 37 éves pilóta „szomorúnak, unfairnek” tartja a döntést.

„Sajnos nem tudok mit mondani. Túl erősek vagyunk, egyértelműen ez érződik az egészből” – adott hangot csalódottságának Kiss. „Az ivecósok folyamatosan panaszkodnak ránk, és nem tudnak versenyt nyerni. Pedig itt vannak hazai pályán, német versenyzőkkel, német sztárpilótákkal, és nem tudnak egy versenyt sem nyerni. Amikor elveszik a leggyorsabb körömet, utána megyek még egyet, és még azzal is én vagyok pole-pozícióban. Úgyhogy kénytelenek voltak azt is elvenni.”

„Nagyon szomorú vagyok emiatt a bánásmód miatt. Szerintem nem nekünk kéne elnézést kérni azért, mert jó munkát végzünk, vagy jobb munkát végzünk. Próbáljanak meg a többiek utolérni bennünket: menjenek tesztelni, vagy amit szeretnének. Mindenkinek adott a lehetőség, hogy javuljon és fejlődjön, mégis lemaradásban vannak” – tette hozzá.

A kialakult helyzet kapcsán Kiss azt is kiemelte a Facebook-oldalán megjelent videóban, hogy minden MAN-ben ugyanaz a motorvezérlés, amihez nem is nyúlhat hozzá a csapat. Sőt, a Révész Racing a hűtés optimalizálásával próbál előnyt nyerni a riválisokkal szemben a hőmérsékletek féken tartása végett. „Biztos, hogy nem füstölünk jobban, mint a többi MAN, és látjuk, hogy a mezőnyben mások még nálunk is sokkal jobban füstölnek, mégis minket zárnak ki” – húzta alá.

Fotó: Márti Bóta Photography / Révész Racing

A kizárás értelmében csak a tizedik pozícióból várhatta a harmadik, egyben vasárnapi első futamot, melyen végül negyediknek zárkózott fel. Az utolsó, a másodikhoz hasonlóan fordított rajtrácsos viadalt így az ötödik helyről várhatta, a pezsgőzés azonban ennek ellenére sem maradt el: ugyan megakadt Adam Lacko mögött, egészen a dobogó második fokáig zárkózott fel.

A szombati második futam az Ivecóval beugró Lukas Hahn első Eb-sikerét hozta, míg vasárnap a hatszoros Európa-bajnok, ugyancsak ivecós Jochen Hahn, illetve az MAN-es Jamie Anderson állhattak a dobogó legfelső fokára.

Miután szombaton megszerezte idei kilencedik futamgyőzelmét, és vasárnap is értékes pontokkal gazdagodott, 48 pont Kiss Norbert előnye az összetett élén. A második helyről Hahn várja a folytatást, míg a harmadikról az 54 egységnyi hátrányban lévő Sascha Lenz. A félidőhöz érkezve pedig hosszú nyári szünetre vonul a kamion-Eb, a következő fordulót ugyanis szeptember 3-4-én rendezik a csehországi Mostban.