Megizzasztották, de megvan Leclerc idei első sikere

Fotó: Prema Racing
Kemény, több ponton is ötös csatát vívtak a győzelemért a Forma-3-asok főfutamán: ugyan Arthur Leclerc már a táv harmada előtt az élre ugrott, győzelme még az utolsó körökben sem volt biztos. Mögötte szinte célfotó döntött a második helyről.
A Brit Nagydíj vasárnapi programja a Forma-3-asok főfutamával vette kezdetét. Pályafutása során először indulhatott az élről Zak O’Sullivan, aki az első métereken meg tudta tartani az első helyet Arthur Leclerc-rel szemben. Az első koccanást Zane Maloney és Oliver Bearman csatája hozta, amit a harmadik helyért vívtak: a Prema britje a Luffieldben akadt össze a Trident barbadosijával, aki így a mezőny végére csúszott vissza.
Másodpercekkel később Franco Colapinto és Juan Manuel Correa ütköztek, a Van Amersfoort Racing argentin pilótája törött hátsó kerékkel adta fel a 22 körös viadalt. Colapintóék balesete miatt pont akkor küldték pályára a biztonsági autót, amikor Leclerc a Stowe-ban körbeautózta O’Sullivant – az újraindítás előtt azonban a monacói Ferrari-junior visszaadta a pozíciót.
A negyedik kör elején lengették meg a zöld zászlókat: O’Sullivan ugyan jó ütemben kapta el az újraindítást, érdemben nem tudta leszakítani magáról Leclerc-t és az őt üldöző Caio Colletet. A hatodik körben Leclerc ismét a brit Carlin-pilóta elé került: manőverét a Wellington-egyenesben előkészítve a Brooklandsben és a Luffieldben körbeautózta őt.
Egy körrel később Jak Crawford és a szombati futamgyőztes Isack Hadjar már nem értettek szót ennyire könnyen egymással: az 1-es kanyarban össze is ért egymással a két Red Bull-junior, aminek következtében a hatodikról a nyolcadik helyre esett vissza. Grégoire Saucy és Roman Staněk sem értették meg egymást, akik ugyancsak a Brooklands után akasztották össze a bajuszaikat. Kakaskodásuk a bokszutcában ért véget, így a tabella második helyezettje – defekttel – állt ki a versenyből.
A 10. körben másodjára is a mezőny elé hajtott a biztonsági autót, miután Rafael Villagomez és Nazim Azman találkozója előbbi számára a falban végződött. A két versenyző a Copse-ban talált egymásra: a Hitech GP maláj pilótája ráhúzta az autóját a VAR-os mexikóira, akinek így letört az első szárny autójáról, ami azonnal be is szorult az első tengely alá.
Négy körrel később Leclerc korán a gázra lépett, ennek köszönhetően faképnél hagyta O’Sullivant,akinek így inkább Colletre kellett figyelnie az újabb újrarajtot követően. Nagyobb előnyt viszont nem tudott kiépíteni Leclerc: olyannyira nem, hogy három körrel a vége előtt a williamses kötődésű O’Sullivan támadhatta is. Mögöttük az utolsó előtti körben történt is helycsere köszönhetően annak, hogy Bearman körbeautózta Colletet.
A monacóit azonban senki sem tudta megelőzni a leintésig, ami Leclerc idei első F3-as győzelmét jelenti. A második helyért komoly vágta alakult ki a célvonalig, amiről végül egy hajszállal maradt le a monacóihoz hasonlóan Prema-pilóta és Ferrari-junior Bearman O’Sullivannel szemben.
Mögöttük Collet, Hadjar, valamint a leggyorsabb kört megfutó Crawford értek célba. A listavezető Victor Martins a hetedik helyig zárkózott fel, amiből egy utolsó körös előzéssel is kivette a részét. Az utolsó pontokat a visszatérő Jonny Edgar, David Vidales és Reece Ushijima között osztották szét. A 29. pozícióból rajtolva Tóth Lászlót a 22. helyen intették le, amivel idei második legerősebb eredményét érte el.
Martins továbbra is őrzi vezető helyét az egyéni összetettben, de győzelmével Leclerc 6 pontra megközelítette a franciát. Hadjar az újabb erős pontszerzésnek köszönhetően – Staněket átugorva – már harmadik a bajnokságban, 9 egységnyi a francia lemaradása. A korábban éllovas cseh pilóta 16, Crawford pedig 17 pontos hátrányból várja a folytatást, amire már a jövő hétvégén, a Red Bull Ringen sor kerül.
A főfutam végeredménye (pontszerzők):
A teljes eredménylista ide kattintva érhető el!
Az egyéni bajnokság állása (8/18 futam után):
- Victor Martins (francia, ART Grand Prix) 77 pont
- Arthur Leclerc (monacói, Prema Racing) 71 pont
- Isack Hadjar (francia, Hitech Grand Prix) 68 pont
- Roman Stanĕk (cseh, Trident) 61 pont
- Jak Crawford (amerikai, Prema Racing) 60 pont
A csapatbajnokság állása (8/18 futam után):
- Prema Racing 175 pont
- ART Grand Prix 113 pont
- Hitech Grand Prix 90 pont
- Trident 88 pont
- MP Motorsport 75 pont