2024.05.19.

Megizzasztották, de megvan Leclerc idei első sikere

Fotó: Prema Racing

Kemény, több ponton is ötös csatát vívtak a győzelemért a Forma-3-asok főfutamán: ugyan Arthur Leclerc már a táv harmada előtt az élre ugrott, győzelme még az utolsó körökben sem volt biztos. Mögötte szinte célfotó döntött a második helyről.

A Brit Nagydíj vasárnapi programja a Forma-3-asok főfutamával vette kezdetét. Pályafutása során először indulhatott az élről Zak O’Sullivan, aki az első métereken meg tudta tartani az első helyet Arthur Leclerc-rel szemben. Az első koccanást Zane Maloney és Oliver Bearman csatája hozta, amit a harmadik helyért vívtak: a Prema britje a Luffieldben akadt össze a Trident barbadosijával, aki így a mezőny végére csúszott vissza.

Másodpercekkel később Franco Colapinto és Juan Manuel Correa ütköztek, a Van Amersfoort Racing argentin pilótája törött hátsó kerékkel adta fel a 22 körös viadalt. Colapintóék balesete miatt pont akkor küldték pályára a biztonsági autót, amikor Leclerc a Stowe-ban körbeautózta O’Sullivant – az újraindítás előtt azonban a monacói Ferrari-junior visszaadta a pozíciót.

A negyedik kör elején lengették meg a zöld zászlókat: O’Sullivan ugyan jó ütemben kapta el az újraindítást, érdemben nem tudta leszakítani magáról Leclerc-t és az őt üldöző Caio Colletet. A hatodik körben Leclerc ismét a brit Carlin-pilóta elé került: manőverét a Wellington-egyenesben előkészítve a Brooklandsben és a Luffieldben körbeautózta őt.

Egy körrel később Jak Crawford és a szombati futamgyőztes Isack Hadjar már nem értettek szót ennyire könnyen egymással: az 1-es kanyarban össze is ért egymással a két Red Bull-junior, aminek következtében a hatodikról a nyolcadik helyre esett vissza. Grégoire Saucy és Roman Staněk sem értették meg egymást, akik ugyancsak a Brooklands után akasztották össze a bajuszaikat. Kakaskodásuk a bokszutcában ért véget, így a tabella második helyezettje – defekttel – állt ki a versenyből.

A 10. körben másodjára is a mezőny elé hajtott a biztonsági autót, miután Rafael Villagomez és Nazim Azman találkozója előbbi számára a falban végződött. A két versenyző a Copse-ban talált egymásra: a Hitech GP maláj pilótája ráhúzta az autóját a VAR-os mexikóira, akinek így letört az első szárny autójáról, ami azonnal be is szorult az első tengely alá.

Négy körrel később Leclerc korán a gázra lépett, ennek köszönhetően faképnél hagyta O’Sullivant,akinek így inkább Colletre kellett figyelnie az újabb újrarajtot követően. Nagyobb előnyt viszont nem tudott kiépíteni Leclerc: olyannyira nem, hogy három körrel a vége előtt a williamses kötődésű O’Sullivan támadhatta is. Mögöttük az utolsó előtti körben történt is helycsere köszönhetően annak, hogy Bearman körbeautózta Colletet.

A monacóit azonban senki sem tudta megelőzni a leintésig, ami Leclerc idei első F3-as győzelmét jelenti. A második helyért komoly vágta alakult ki a célvonalig, amiről végül egy hajszállal maradt le a monacóihoz hasonlóan Prema-pilóta és Ferrari-junior Bearman O’Sullivannel szemben.

Mögöttük Collet, Hadjar, valamint a leggyorsabb kört megfutó Crawford értek célba. A listavezető Victor Martins a hetedik helyig zárkózott fel, amiből egy utolsó körös előzéssel is kivette a részét. Az utolsó pontokat a visszatérő Jonny Edgar, David Vidales és Reece Ushijima között osztották szét. A 29. pozícióból rajtolva Tóth Lászlót a 22. helyen intették le, amivel idei második legerősebb eredményét érte el.

Martins továbbra is őrzi vezető helyét az egyéni összetettben, de győzelmével Leclerc 6 pontra megközelítette a franciát. Hadjar az újabb erős pontszerzésnek köszönhetően – Staněket átugorva – már harmadik a bajnokságban, 9 egységnyi a francia lemaradása. A korábban éllovas cseh pilóta 16, Crawford pedig 17 pontos hátrányból várja a folytatást, amire már a jövő hétvégén, a Red Bull Ringen sor kerül.

A főfutam végeredménye (pontszerzők):

A teljes eredménylista ide kattintva érhető el!

Az egyéni bajnokság állása (8/18 futam után):

  1. Victor Martins (francia, ART Grand Prix) 77 pont
  2. Arthur Leclerc (monacói, Prema Racing) 71 pont
  3. Isack Hadjar (francia, Hitech Grand Prix) 68 pont
  4. Roman Stanĕk (cseh, Trident) 61 pont
  5. Jak Crawford (amerikai, Prema Racing) 60 pont

A csapatbajnokság állása (8/18 futam után):

  1. Prema Racing 175 pont
  2. ART Grand Prix 113 pont
  3. Hitech Grand Prix 90 pont
  4. Trident 88 pont
  5. MP Motorsport 75 pont