2024.05.19.

Micheliszt megbüntették, majd kilökték, a Zengő Motorsport parádézott

Fotó: Xavi Bonilla / DPPI (FIA WTCR Media)

Magyar szempontból összességében felemásan alakult a túraautó-világkupa (WTCR) spanyolországi hétvégéje: Rob Huff mindkét versenyen másodikként ért célba a Zengő Motorsport Cuprájával, amit Nagy Dániel egy negyedik hellyel fejelt meg a második futamon. Michelisz Norbert és Tassi Attila egyaránt felejthető hétvégén van túl.

Bizakodva várhatták a magyar szurkolók a túraautó-világkupa (WTCR) vasárnapi versenyeit, amiket a MotorLand Aragónon rendeztek meg, hiszen mindkét futamon volt esély magyar vagy magyar érdekeltségű dobogóra. Az első versenyen Gilles Magnus az élről rajtolva rajt-cél győzelmet aratott az Audival, amivel a belga nemcsak idei első győzelmét könyvelhette el, hanem első top 3-as eredményét is – ennek ellenére feliratkozott a bajnokesélyesek közé.

Ugyanakkor a bajnokság szempontjából legalább ekkora jelentősége van, hogy a Hungaroring után Spanyolországban is elcsípett egy második helyet Rob Huff. Szombaton még úgy tűnt, akár a pole-ra is lehet esélye a 2012-es világbajnoknak, de végül „csak” negyediknek kvalifikált, ahonnan azonban már a rajt utáni métereken felzárkózott Magnus mögé. A 30 perces versenyen végig szorosan üldözte a belgát, előzni azonban már nem tudott, kevesebb mint négy tizedmásodperccel mögötte ért célba.

Fotó: Frédéric Le Floc’h / DPPI (FIA WTCR Media)

A dobogó legalsó fokára pedig Magnus márkatársa, Nathanaël Berthon állhatott fel, akit pedig a hyundaiosok üldözték a célig a bajnoki éllovas Mikel Azcona vezetésével. Négy pozíciót javítva Michelisz Norbertet ötödikként intették le, azonban a verseny után öt másodperces rajtbüntetéssel sújtották, amiért a harmadik körben összeért Yann Ehrlacher-val. A kétszeres címvédő francia a kisebb bodicsek ellenére Michelisz mögött, hatodikként zárt, ám a büntetéssel helyet cseréltek.

Micheliszen kívül Berthon és Ma sem úszta meg a büntetést: a francia szintén az Ehrlacher-eset miatt bukta a harmadik helyet, ami így Azcona ölébe hullott – az audis ugyanis az ötödik helyre esett vissza, a Lynk & Co-pilótája pedig a Tom Coronellel való összeakadása ellenére is maradt tizenharmadik. Az említett trió az időbüntetéseken felül még egy büntetőponttal „gazdagodott”.

A másik két magyar versenyzőnek sem alakult igazán a szájuk íze szerint az első futam: előbb Nagy Dániel, majd Tassi Attila kapott defektet, így mindketten kiestek. A zengős pilótánál hasonló futófelület-leválás jelentkezett, mint a hungaroringi vagy – kis híján – az aragóniai időmérő edzésen.

Az első futam végeredménye:

  1. Gilles Magnus (belga, Comtoyou Team Audi Sport, Audi) 16 kör
  2. Rob Huff (brit, Zengő Motorsport, Cupra) +0.393 mp.
  3. Mikel Azcona (spanyol, BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai) +4.869 mp.
  4. Nathanaël Berthon (francia, Comtoyou DHL Audi Sport, Audi) +9.351 mp.
  5. Yann Ehrlacher (francia, Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co) +9.655 mp.

    6. Michelisz Norbert (magyar, BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai) +10.548 mp.
    Tassi Attila (magyar, Liqui Moly Team Engstler, Honda) nem ért célba
    Nagy Dániel (magyar, Zengő Motorsport, Cupra) nem ért célba

Később, a fordított rajtrácsos futamon viszont még volt lehetőség a visszavágásra, főleg azok után, hogy Michelisz az első sorból indulva egyhamar az élre is tört. A magyar versenyző az 1-es kanyar után rögtön üldözőbe vette a mellőle rajtoló Ma Csing-huát, majd a Lynk & Co kínai versenyzőjét egy nagyon határozott, de még éppen szabályos manőverrel autózta körbe és utasította maga mögé.

Vezető pozíciójának azonban nem örülhetett sokáig a 2019-es világkupagyőztes, pár kanyarral később ugyanis az egyik pálya széli gumibálának lökték. A felvételek segítségével is nehezen kielemezhető kalamajka következtében lelassult alatta a Hyundai, amibe másodperceken belül belerongyolt hátulról Tom Coronel. Ezzel végleg megpecsételődött Michelisz futama, aki kitört bal hátsó kerékkel evickélt vissza a bokszba.

Coronel nála is rosszabbul járt, az Audi elejéből ugyanis semmi nem maradt, ezért a biztonsági autó pályára küldése lényegében elkerülhetetlen lépés volt. Két körbe tellett, mire a holland autóját eltávolították a helyszínről, illetve feltakarították a törmelékeket a pálya érintett szakaszát.

Az újraindításnál Ma vezette a mezőnyt, de a negyedik rajtkockából induló Nagy Dániel már a célegyenes végén kifékezte a kínait, ezzel átvéve tőle az első helyet. A 24 éves magyar pilóta ezt követően magabiztosan vezette a futamot, egészen addig, amíg Mikel Azcona át nem hámozta magát Mán és rajta is. A Zengő Motorsportnak ezt követően csapattaktikát kellett alkalmaznia, ekkorra ugyanis Huff már Nagy mögött haladt, így a bajnoki címért egyre inkább harcban lévő brit nem sokkal később átvehette a második pozíciót.

Huff így a futamgyőzelemért üldözhette Azconát, míg Nagy a dobogó legalsó fokáért küzdött, utóbbi azonban az érezhetően sérült autóval nem tudta tartani Santiago Urrutiát. Ugyan a leintésig már az élen sem történt helycsere és ezzel Azcona már az idei harmadik győzelmét aratta, a Zengő Motorsport parádés eredményeket ünnepelhetett, hiszen Huff lemaradása ezúttal sem volt tetemes, mindössze 0,8 másodperc, viszont a stabil dobogós helyezésekkel egyre előrébb lépdel az összetettben, Nagy pedig második legjobb WTCR-eredményét szállította, a 2018-as hungaroringi második futamon – szabadkártyásként – szerzett második helye után. Tassi Attila a 13. helyen látta meg a kockás zászlót.

Fotó: Xavi Bonilla / DPPI (FIA WTCR Media)

Az év negyedik versenyhétvégéje után Azcona előnye 34 pont a bajnokság élén, őt Magnus követi a sorban, míg a harmadik és negyedik pozícióban Urrutia, illetve Huff lemaradása egyaránt 36 egység. Michelisz a 11., Nagy a 14., míg Tassi a 17. helyről várhatja a folytatást. A következő fordulót a jövő hétvégén rendezik, amikor a portugáliai Vila Real utcáira látogat a mezőny.

A második futam végeredménye:

  1. Mikel Azcona (spanyol, BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai) 12 kör
  2. Rob Huff (brit, Zengő Motorsport, Cupra) +0.802 mp.
  3. Santiago Urrutia (uruguayi, Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co) +5.633 mp.
  4. Nagy Dániel (magyar, Zengő Motorsport, Cupra) +7.868 mp.
  5. Yann Ehrlacher (francia, Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co) +8.755 mp.

    13. Tassi Attila (magyar, Liqui Moly Team Engstler, Honda) +20.435 mp.
    Michelisz Norbert (magyar, BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai) nem ért célba

Az egyéni pontverseny állása (6/20 futam után):

  1. Mikel Azcona (spanyol, BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai) 129 pont
  2. Gilles Magnus (belga, Comtoyou Team Audi Sport, Audi) 95 pont (-34)
  3. Santiago Urrutia (uruguayi, Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co) 93 pont (-36)
  4. Rob Huff (brit, Zengő Motorsport, Cupra) 93 pont (-36)
  5. Yann Ehrlacher (francia, Cyan Racing Lynk & Co, Lynk & Co) 92 pont (-35)

    11. Michelisz Norbert (magyar, BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai) 36 pont (-93)
    14. Nagy Dániel (magyar, Zengő Motorsport, Cupra) 21 pont (-108)
    17. Tassi Attila (magyar, Liqui Moly Team Engstler, Honda) 10 pont (-119)

A teljes eredménylista és a bajnokság állása ide kattintva tekinthető meg!

1 thought on “Micheliszt megbüntették, majd kilökték, a Zengő Motorsport parádézott

Comments are closed.