2024.04.18.

Az utolsó mentsvár: a rajongóitól kér segítséget a magyar versenyző

Fotó: Tim Gábor Management, Eric Alonso / DPPI

Más kiút hiányában abban bízik Tim Gábor, hogy egy (újabb) eredményes szereplésre a potenciális támogatók felkapják a fejüket. Ehhez azonban már nélkülözhetetlen a rajongók segítsége.

Lehetőségek szempontjából vitathatatlanul Tim Gábor az egyik legalulértékeltebb autóversenyző Magyarországon, amit jól mutat, hogy hét országos bajnoki címet szerezett, mégsem jött el a nagy áttörés a karrierjében. Legutóbb egymást követő két évben nyerte meg a Swift Cup Europe-ot – a Swift-kupában aratott 2011-es és az RCM Cupban szerzett 2014-es bajnoki címe után –, mégis egyelőre kilátástalan számára a jövő.

Pályaversenyzésben és ralizásban egyaránt eredményesen szerepelt, és efelé tendálnának a jövőbeni elképzelések is, ennek azonban anyagi eredetű akadályai vannak, ahogyan sok versenyzőtársa esetében. Így pillanatnyilag egyetlen kiutat lát a 30 éves vanyarci versenyző: szurkolói segítségével próbál összegyűjteni 3 millió forintot. Az összegből a nemzetközi szinten is magasan jegyzett, de sokszor közel 40 fős mezőnyt felvonultatva mindenképpen a legnépesebbnek mondható márkakupa, a Clio Cup Europe július 9-10-én sorra kerülő, hungaroringi futamán indulna. Az eddig folytatott tárgyalások alapján a visszatérés – ugyanis nem ismeretlen ez a sorozat sem Timnek – egy francia csapattal jöhet össze, mellyel elmondása szerint egy top 10-es eredmény benne lehet pakliban.

Fotó: Tim Gábor Management

Pénteken indult el a közösségi adománygyűjtés: jelen sorok írásakor 375 500 forintnál tart, vagyis a szükséges összeg több mint 10%-a alig néhány nap alatt összegyűlt.

„Négy napja indítottuk el a közösségi adományozást. Évek óta tervben volt, de ódzkodtunk ettől, nem a szurkolóimra szeretném hárítani a terhet, hogy én versenyezzek” – mondta Tim egy, a Braking News Motorsportnak is eljuttatott, hétfői sajtóközleményben. „Nem ez a normális módja a versenyzés finanszírozásának. De látni kell, egy csóri autószerelő vagyok, egy faluból érkeztem, semmiféle komolyabb anyagi háttérrel. Mégis már évtizedek óta versenyzek. Szerencsém volt, hogy akik segítenek, segítettek, valahogy eljuttattak a rajtrácsra. Köszönettel tartozom nekik. Most a szurkolóimra hárul a szerep, ha sikerül, ha nem, én rendkívül hálás vagyok nekik!” – mondott köszönetet a támogatóinak.

A kampányból még 30 nap van hátra, tehát Tim indulását június végéig lehet támogatni, háromféleképpen: Patreonon, PayPalon keresztül vagy utalás útján.

Fotó: Eric Alonso / DPPI

Egy korábbi blogbejegyzésében arról írt, hogy igazán komoly előrelépést az jelentene, ha valamelyik TCR-kategóriába fel tudna lépni, de egy szezon – költségek szempontjából – a sokszorosa egy suzukis évnek. Bevallása szerint Tim menedzserével együtt próbált pályázni a hazai autó- és motorsport-fejlesztésre hivatott HUMDA-nál, de az ügynökség nem tudott pozitív válasszal szolgálni a támogatás kapcsán a szezon kezdetéig.

A TCR-vonalat illetően: még tavaly év végén Zengő Zoltán felajánlotta Timnek, hogy kipróbálhatja csapata egyik Cupráját, amire mostanáig nem került sor, de mint tudjuk, a Zengő Motorsport is túlzás nélkül fennállása egyik legnehezebb holtszezonja vágott neki idén a WTCR-nek.

Amennyiben nem gyűlik össze a szükséges összeg, a meglévő támogatásból egy-két Rally2-versenyen állna rajthoz Tim, ha pedig arra sem elég, jótékonysági célra fogják fordítani.