Pérez meglepetéssikerét hozta a monacói esőkáosz
Eső, piros zászló és óriási baleset is volt a Forma-1-es Monacói Nagydíjon, a komolyabb izgalmak mégis elmaradtak. A dráma azonban nem: a Ferrari hibája miatt Charles Leclerc a pole-ból indulva került vert helyzetbe, a futamot pedig Sergio Pérez húzta be.
A napsütéses első két napot követően a Forma-1-es Monacói Nagydíj napján már eső várta a pilótákat, ami miatt a mezőny bő negyedórás késéssel indult útjára. Ráadásul a vizes pályán nem klasszikus, hanem biztonsági autó mögötti indulást terveztek. A pilóták két kör megtétele után a boxutcába hajtottak, mert annyira szakadt az eső, hogy a látási viszonyok nem voltak megfelelőek. A futam végül 65 perc csúszással rajtolt el valójában, de Nicholas Latifi és Lance Stroll már a felvezető körön falba csúszott, ezt követően azonban jobbára eseménytelen körözés következett: minden pilóta nagyon óvatosan vezetett, mert a pálya rendkívül csúszós volt, többen alig tudták elkerülni a falat.
Körről körre gyorsultak a versenyzők, az átmeneti esőgumira váltók egyre kedvezőbb helyzetbe kerültek, a monacói Charles Leclerc vezette élmezőny tagjai a 18. körben cseréltek kereket. Mögötte ekkor Carlos Sainz, majd a két Red Bull haladt Sergio Pérez, Max Verstappen sorrendben, a kiállások során azonban a mexikóinak sikerült Leclerc elé kerülnie, így amikor Sainz is kiment kerékcserére, átvette a vezetést. A két Ferrari-pilóta egyből száraz pályára alkalmas kerekeket kapott, Leclerc pedig – aki csak másodszorra kapta meg a kemény keverékű abroncsot – a negyedik helyre esett vissza.
Az élen Pérez haladt, mögötte Sainz, majd Verstappen száguldott, a 27. körben Mick Schumacher (Haas) hatalmas balesete miatt pedig újra érkezett a biztonsági autó. A német pilóta kocsija megcsúszott az Uszoda-sikánnál, majd a falba csapódva kettétört. Három körrel később piros zászlóval ismét megszakították a versenyt – a megsérült TecPro-falat rendbe kellett hozni –, amely mintegy húsz perc elteltével indult újra. A Ferrarik kemény, a Red Bullok közepes keverékű gumikon folytatták, és ekkor már biztos volt, hogy a mezőny nem fogja tudni teljesíteni a háromórás limitidőn belül a teljes távot.
Az utolsó harminc percben elmaradtak az izgalmak, bár a Red Bull abroncsai jelentősen vesztettek a tapadásukból, az élmezőny tagjai előzés nélkül, 64 kör után értek célba ugyanabban a pozícióban, amiből az újraindítás során rajtoltak. Így Pérezt intették le elsőként, aki idei első, pályafutása harmadik futamgyőzelmét aratta, legutóbb pedig a tavalyi Azeri Nagydíjon állt a dobogó tetején. Mögötte Sainz ért be másodikként, a harmadik helyet pedig az összetett pontversenyben továbbra is éllovas, vb-címvédő Verstappen szerezte meg.
A futam után a Ferrari óvást nyújtott be, a csapat meglátása szerint ugyanis a kerékcsere után mindkét Red Bull-pilóta szabálytalanul tért vissza a pályára. Az olaszok azon a véleményen vannak, hogy Verstappen azért tudta a boxkiállás során megelőzni Leclerc-t, mert a bal első kerekével érintette a kijáratnál a záróvonalat, ami szabálytalan. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) végül elutasította az óvást, de a futam során – a többszöri televíziós visszajátszás ellenére – nem vizsgálta az esetet.
A világbajnokság két hét múlva az Azerbajdzsáni Nagydíjjal folytatódik.
A Monacói Nagydíj végeredménye:
Az egyéni bajnokság állása (7/22 futam után):
- Max Verstappen (holland, Red Bull) 125 pont
- Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 116 pont
- Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 110 pont
- George Russell (brit, Mercedes) 84 pont
- Carlos Sainz (spanyol, Ferrari) 83 pont
A csapatbajnokság állása (7/22 futam után):
- Red Bull 235 pont
- Ferrari 199 pont
- Mercedes 134 pont
- McLaren 59 pont
- Alfa Romeo 41 pont
Forrás: MTI
1 thought on “Pérez meglepetéssikerét hozta a monacói esőkáosz”
Comments are closed.