2024.05.19.

Pérez meglepetéssikerét hozta a monacói esőkáosz

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

Eső, piros zászló és óriási baleset is volt a Forma-1-es Monacói Nagydíjon, a komolyabb izgalmak mégis elmaradtak. A dráma azonban nem: a Ferrari hibája miatt Charles Leclerc a pole-ból indulva került vert helyzetbe, a futamot pedig Sergio Pérez húzta be.

A napsütéses első két napot követően a Forma-1-es Monacói Nagydíj napján már eső várta a pilótákat, ami miatt a mezőny bő negyedórás késéssel indult útjára. Ráadásul a vizes pályán nem klasszikus, hanem biztonsági autó mögötti indulást terveztek. A pilóták két kör megtétele után a boxutcába hajtottak, mert annyira szakadt az eső, hogy a látási viszonyok nem voltak megfelelőek. A futam végül 65 perc csúszással rajtolt el valójában, de Nicholas Latifi és Lance Stroll már a felvezető körön falba csúszott, ezt követően azonban jobbára eseménytelen körözés következett: minden pilóta nagyon óvatosan vezetett, mert a pálya rendkívül csúszós volt, többen alig tudták elkerülni a falat.

Körről körre gyorsultak a versenyzők, az átmeneti esőgumira váltók egyre kedvezőbb helyzetbe kerültek, a monacói Charles Leclerc vezette élmezőny tagjai a 18. körben cseréltek kereket. Mögötte ekkor Carlos Sainz, majd a két Red Bull haladt Sergio Pérez, Max Verstappen sorrendben, a kiállások során azonban a mexikóinak sikerült Leclerc elé kerülnie, így amikor Sainz is kiment kerékcserére, átvette a vezetést. A két Ferrari-pilóta egyből száraz pályára alkalmas kerekeket kapott, Leclerc pedig – aki csak másodszorra kapta meg a kemény keverékű abroncsot – a negyedik helyre esett vissza.

Az élen Pérez haladt, mögötte Sainz, majd Verstappen száguldott, a 27. körben Mick Schumacher (Haas) hatalmas balesete miatt pedig újra érkezett a biztonsági autó. A német pilóta kocsija megcsúszott az Uszoda-sikánnál, majd a falba csapódva kettétört. Három körrel később piros zászlóval ismét megszakították a versenyt – a megsérült TecPro-falat rendbe kellett hozni –, amely mintegy húsz perc elteltével indult újra. A Ferrarik kemény, a Red Bullok közepes keverékű gumikon folytatták, és ekkor már biztos volt, hogy a mezőny nem fogja tudni teljesíteni a háromórás limitidőn belül a teljes távot.

Az utolsó harminc percben elmaradtak az izgalmak, bár a Red Bull abroncsai jelentősen vesztettek a tapadásukból, az élmezőny tagjai előzés nélkül, 64 kör után értek célba ugyanabban a pozícióban, amiből az újraindítás során rajtoltak. Így Pérezt intették le elsőként, aki idei első, pályafutása harmadik futamgyőzelmét aratta, legutóbb pedig a tavalyi Azeri Nagydíjon állt a dobogó tetején. Mögötte Sainz ért be másodikként, a harmadik helyet pedig az összetett pontversenyben továbbra is éllovas, vb-címvédő Verstappen szerezte meg.

A futam után a Ferrari óvást nyújtott be, a csapat meglátása szerint ugyanis a kerékcsere után mindkét Red Bull-pilóta szabálytalanul tért vissza a pályára. Az olaszok azon a véleményen vannak, hogy Verstappen azért tudta a boxkiállás során megelőzni Leclerc-t, mert a bal első kerekével érintette a kijáratnál a záróvonalat, ami szabálytalan. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) végül elutasította az óvást, de a futam során – a többszöri televíziós visszajátszás ellenére – nem vizsgálta az esetet.

A világbajnokság két hét múlva az Azerbajdzsáni Nagydíjjal folytatódik.

A Monacói Nagydíj végeredménye:

Az egyéni bajnokság állása (7/22 futam után):

  1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 125 pont
  2. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 116 pont
  3. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 110 pont
  4. George Russell (brit, Mercedes) 84 pont
  5. Carlos Sainz (spanyol, Ferrari) 83 pont

A csapatbajnokság állása (7/22 futam után):

  1. Red Bull 235 pont
  2. Ferrari 199 pont
  3. Mercedes 134 pont
  4. McLaren 59 pont
  5. Alfa Romeo 41 pont

Forrás: MTI

1 thought on “Pérez meglepetéssikerét hozta a monacói esőkáosz

Comments are closed.