Leclerc és a hazai pálya átka – sosem lesz vége?
Már Forma-1-es pályafutása előtt sem volt a szerencse fia Monaco utcáin Charles Leclerc, és a két héttel ezelőtti Történelmi Monacói Nagydíjon sem mutatta annak jeleit, hogy ez változott volna. A világbajnoki esélyes legutóbb ráadásul Niki Lauda egykori Ferrariját zúzta le.
A múlt hétvégi, drámai Spanyol Nagydíjon elveszítette a vezetést a Forma-1-es világbajnoki tabellán, ráadásul a legtöbb versenyzővel ellentétben Charles Leclerc-t nem töltheti el nyugodtsággal a hazai futam közeledte. Már a Forma-2-ben sem akart összeállni neki a monacói hétvége, a tendencia pedig olyannyira nem javult a királykategóriába fellépve sem, hogy még egyetlen futamon sem ért célba. Különösen rossz ómen lehet számára az idei nagydíjra nézve, hogy két héttel ezelőtt, a történelmi F1-es autók versenyén egy bemutatót sem úszott meg baleset nélkül. A folytatásban visszatekintünk arra, hogyan futottak vakvágányra a Ferrari pilótájának eddigi hazai hétvégéi.
Lenullázva a Forma-2-ben
Még csak sejteni lehetett, hogy egy nap Leclerc-nek mint a Ferrari nagy reménységének megadatik a Forma-1-es bemutatkozás, amikor az ígéretes kezdésből hirtelen katasztrófa lett, és az egyetlen Forma-2-es idényében is az időmérőn szerzett pontokon vigasztalódhatott a hercegségből távozva.
Pedig ígéretesen alakult Leclerc számára a főfutam: az élről indulva folyamatosan növelte az előnyét, majd számításait először a biztonsági autó pályára küldése húzta keresztül. Az ekkor megejtett kötelező boxkiállás után ugyanis a negyedik helyre esett vissza, pár körrel később pedig felfüggesztéshiba miatt kiállni kényszerült a versenyből, miután a bal első kerék folyamatos vibrációjára panaszkodott.
A betli alapjaiban nyomta rá a bélyegét Leclerc vasárnapi sprintfutamára, a mezőny végéről rajtolva ugyanis sok jóra nem számíthatott. Ugyan több látványos előzést is bemutatott a Rascasse-ban, az egyik manővernél összeakadt Norman Natóval, ami miatt megbüntették. Ezáltal a pontszerzésre is elúszott minden esélye, így a Prema garázsa előtt leparkolva ért véget számára az első hazai hétvége.
A királykategóriában sem indult jobban
Egy évvel a balul elsült Forma-2-es debütálás után a Sauber színeiben próbálkozhatott Leclerc. Habár a jó indulattal is középmezőnybelinek nevezhető autóval jócskán megverte akkori csapattársát, Marcus Ericssont, végül be kellett érnie a Q2-ben a 14. pozícióval. Hat körrel a vége előtt a 12. helyen haladt, amikor a bal első féktárcsa felmondta a szolgálatot, és az alagút kijáratánál hátulról belerongyolt Brendon Hartley autójába. Jóllehet, a műszaki mentéshez – a szűk utcai pálya ellenére – elegendő volt a virtuális biztonsági autó is, mindkettejük számára véget ért a verseny.
Szarvashiba és Q1-es búcsú hozta az újabb bajt
2019-ben már az őt kinevelő Ferrarival bizonyíthatott hazai szurkolói előtt Leclerc, csakhogy a Ferrari taktikai baklövése miatt szinte azonnal, a Q1-ben búcsúzott az időmérőn. A finoman szóva idő előtti kiesés következtében csak a 16. rajtkockából várhatta a startot, de láthatóan ez sem szegte kedvét a futamon. Néhai keresztapja, Jules Bianchi mintájára a Rascasse-ban szúrt be Romain Grosjean mellé, ezzel egy újabb pozíciót javítva.
Egy körrel később ugyanezt a manővert ismételte volna meg Nico Hülkenberggel szemben, az újabb próbálkozás azonban balesetbe torkollott. A Ferrari egyik oldalával az ívbelső szalagkorlátot, a másikkal pedig a német Renault-ját találta el, így defektet kapott. Visszaevickélt még ugyan a boxba, de addigra a leszakadó és a pályát is beterítő gumidarabok akkora kárt tettek a padlólemezben, hogy egyszerűen értelmetlen lett volna folytatni a futamot.
Csattanós válasz: a pole, ami semmit sem ért
Tavaly úgy tűnt, megannyi év után leszámolhat monacói pechsorozatával Leclerc, olyannyira, hogy önerőből harcban volt a pole pozícióért. Be is húzta, csakhogy a szombat alig néhány másodperc alatt az ünnep mellett az aggodalom napjává is vált: annyira javítani akart addigi legjobb idején, hogy a nagy sietségben falnak vágta a Ferrarit az Uszoda-sikán kijáratánál.
Lauda Ferrariját is összetörte
A Spanyol Nagydíj előtti hétvégén Leclerc díszvendég volt a Történelmi Monacói Nagydíjon, melyen a néhai háromszoros világbajnok Niki Lauda autójával pályára is gördülhetett egy bemutató keretében. A Ferrari 312 B3-mal való körözés azonban balul sült el, mert fékhiba miatt a TecPro-falnak csúszott a Rascasse-ban.
„Amikor azt hiszed, a világ minden balszerencséje megtörtént már veled Monacóban, hirtelen elveszíted a féket a Rascasse felé menet, a Forma-1 történetének egyik legikonikusabb Ferrarijával” – írta Leclerc az eset után a Twitter-oldalán.
Leclerc ezek után tényleg csak abban bízhat, hogy idén megtörik a jég Monaco utcáin, mert egy újabb balszerencsés hétvégével jelentős hátrányba kerülne Verstappennel szemben.
2 thoughts on “Leclerc és a hazai pálya átka – sosem lesz vége?”
Comments are closed.