2024.05.19.

Elképesztően sokba került a tavalyi év a Zengő Motorsportnak

Fotó: Gregory Lenormand / DPPI (FIA WTCR Media)

Milliárdos nagyságrendű összeggel kellett megbirkóznia a Zengő Motorsportnak a 2021-ben azért, hogy a túraautó-világkupában és az ETCR-ben is helytálljon. Zengő Zoltán elmondta, az idei év szinte ellehetetlenült volna, ha nem segít François Ribeiro, a sorozat korábbi promótere.

Szinte az utolsó utáni pillanatban, alig két héttel a szezon kezdete derült ki, hogy a túraautó-világkupában folytatja a Zengő Motorsport. A magyar csapatnak le kellett feleznie a Cuprák számát, a két autóval pedig Rob Huffot és Nagy Dánielt indítja idén.

„Alig sikerült összehozni az idei évet” – fogalmazott Zengő Zoltán a TouringCarTimes hasábjain. „Nagyon drága volt számomra a tavalyi év a WTCR-ben és az ETCR-ben teljesített dupla programmal és a nyolc autóval. Nálunk voltak az autók mellett a versenyzők, a logisztikához szükséges plusz kamionok, és közel 80-an vagyunk.”

Az alapító-csapattulajdonos elárulta azt is, hogy a Zengő Motorsport tavalyi éve összesen 3,6 millió eurót emésztett fel, ami átszámítva több mint 1,3 milliárd forintnak felel meg.

Mint kiderült, a folytatás a promóter támogatása nélkül nem valósulhatott volna meg. „Nem lehetnénk itt François Ribeiro nélkül”– jelentette ki Zengő. „Azt javasolta, induljunk két autóval, hozzak egy csapatot, és próbáljam meg azt onnan felépíteni.” A Discovery Sports Events vezetőjét is megszólaltatta a lap: Ribeiro elmondta, hogy az elmúlt két hónapban próbálta segíteni a csapatot, ahol csak lehetett. „Fontos szerepük van a WTCR családjában, mivel ők egy olyan csapat, mely amennyiben nem lenne itt, az olyan sorozatot eredményezne, amilyet nem szeretnénk” – fogalmazott.

Nem a Cupra miatt került nehéz helyzetbe a Zengő Motorsport

Felmerült, hogy a Zengő Motorsport élete valójában amiatt vált nehezebbé, hogy a Cupra visszalépett, és inkább az elektromobilitásra összpontosít. Ezt azonban cáfolta Zengő Zoltán, majd hozzátette, „még mindig megvan a Cupra támogatása, a mérnökei is velünk vannak”. Az ETCR-indulást viszont nem tudta vállalni a magyar alakulat, így azt a regnáló bajnok Mattias Ekström csapata, az EKS vette át.

A távlati terveket illető Zengő elhintette, hogy a Hungaroringen akár három autóval is indulhatnak, amennyiben sikerült találni – szabadkártyásként – találni egy harmadik pilótát. „[Boldizs] Bencét megtartottam volna, de nem tudta előteremteni hozzá a büdzsét. Dani gyorsabb, ráadásul tavaly nagyon koncentrált volt, és több tapasztalattal érkezik” – jegyezte meg.

Az év első hétvégéje összességében eredményesen alakult a csapatnak, részben Michelisz Norbert és Tassi Attila szerencsétlen balesetének is köszönhetően. Huff tizenkettedik és nyolcadik lett a futamokon, míg Nagy egy 13. és egy 11. hellyel térhetett haza Pau-ból.