Akkora káosz volt az F3-ban, hogy még az utolsó előtti kanyarban is ütköztek
Sokszor már-már követhetetlenül fordulatos volt a Forma-3 imolai főfutama, melyen új futamgyőztest avatott a sorozat Roman Stanĕk személyében. Holtverseny alakult ki a bajnokság élén.
Az éjszakai esőzések miatt csúszós pályán rajtolt el a Forma-3 imolai főversenye, emiatt már a rajt izgalmasnak ígérkezett, mivel többen is bevállalták az esőgumikat. Ugyanakkor a legtöbben a száraz pályás abroncsok mellett maradtak, ami rövid távon nem volt kifizetődő, amit jól mutat, hogy az alternatív stratégiát választó Caio Collet a kilencedik helyről rajtolva vette át a vezetést. Az MP Motorsport brazilja egyetlen kör alatt négy másodperces előnyt autózott ki, de a sprintfutam győztese, Franco Colapinto is jól lavírozott a rendhagyó körülmények között.
Collet fórja azonban gyorsan eltűnt, a második kör végén ugyanis pályára gördült a biztonsági autó: Reece Ushijima és Brad Benavides akadtak össze, ezzel egyidőben pedig Francesco Pizzi pördült ki a kavicságyba. A Safety Car érkezése miatt Collet és Colapinto a bokszba hajtott, úgy látták ugyanis, hogy hosszabb távon mégiscsak a slickek fognak működni jobban, így a Trident első sorból induló versenyzői visszavették a vezetést.
Az újraindítást követően viszont még nem róluk szólt a 24 körös verseny, hanem a Campos Racing pilótáiról, akik még esőgumikon próbálkoztak. A 24. helyről rajtoló Pepe Martínak egy kör kellett ahhoz, hogy az élre törjön, de pozícióját nem tudta sokáig tartani. Egy körrel később ugyanis a pole pozíciós Zane Maloney visszaelőzte, majd rövidesen Roman Stanĕk és Oliver Bearman is elment a spanyol mellett.
Másodjára már kibabrált a biztonsági autós a pole pozícióssal
A 7-8. kör tájékán ismételten a mezőny elé hajtott a Safety Car, Benavides vesszőfutása ugyanis a gumifalban ért véget. A visszajátszásból kiderült, hogy előtte Rafael Villagomez autójával ért össze a Carlin spanyolja, akit egyébként tíz másodperces időbüntetéssel sújtottak volna a korábbi incidensért.
Benavides újabb kalamajkával azonban a győzelemért vívott küzdelemre is hatással volt,miután az újraindítás előtt Maloney megpördült az élen, és mivel lefulladt az autója, nem tudta folytatni a futamot a barbadosi pilóta. (Max Verstappen került hasonló helyzetbe a tavalyi imolai F1-es nagydíjon, de a holland még időben meg tudta fogni a Red Bullt.) Emiatt újabb biztonsági autós periódus vette kezdetét, így a verseny csak a 14. körben folytatódhatott érdemben.
A győzelemesélyből még pont sem lett, a végére is maradt dráma
Az újraindítást követően sokáig biztosnak tűnt Bearman győzelme, amihez már Bahreinben is közel állt, ám a hajrára elfogytak a premás gumijai. Három körrel a vége előtt Stanĕk eredményesen meg is támadta a brit pilótát, átvéve tőle a vezetést. A Ferrari-akadémista esetében a második hely is kérdőjelessé vált, amiért így öt voltak harcban, miután Arthur Leclerc is felzárkózott rájuk a 21. pozícióból startolva.
Jak Crawford könnyedén megelőzte Bearmant, Grégoire Saucy előzési kísérlete azonban balesetbe torkollott a Rivazzában. Bearman alatt ugyanis megcsúszott az autó, és így kiforgatta a külső íven próbálkozó francia riválist, aki be sem tudta fejezni a futamot.
Újabb megszakítást viszont nem eredményezett az incidens, merthogy közben leintették a futamot, így Stanĕk megszerezte első győzelmét a Forma-3-ban. Mögötte Crawford ért célba másodikként, a dobogó legalsó fokára pedig Isack Hadjar állhatott fel. Bearmant ugyan negyedikként intette le a kockás zászló, de megbüntették, ezáltal pontot sem szerzett – így Leclerc, Kush Maini, Zak O’Sullivan, Kaylen Frederick és David Vidales értek célba a dobogósok mögött. Annak ellenére, hogy a verseny elején kiforgatták, a versenyt bajnoki éllovasként kezdő Victor Martins lett a kilencedik, az utolsó pontot pedig William Alatalo csípte el. Tóth László három kör hátrányban a 25. helyen ért célba, a Charouz magyar versenyzőjét azonban technikai probléma hátráltatta, hogy huzamosabb időt töltött el a bokszban.
Annyira szoros a bajnokság, hogy most annak élén Martins-nek és Leclerc-nek is 36-36 pontja van. Őket 3 pontos lemaradással követi Stanĕk, míg Crawford hátránya 4, Hadjaré pedig 5 pont. A csapatbajnokságban sincsenek még szignifikáns különbség, a Prema 20 egységgel előzi az ART Grand Prix-t, és 33-mal a regnáló bajnok Tridentet. Az F3-asok szezonja négy hét múlva folytatódik, akkor a Spanyol Nagydíjra kísérik el a Forma-1 mezőnyét.
Az F3-as főfutam végeredménye ide kattintva tekinthető meg.
Az egyéni bajnokság állása (4/18 futam után):
- Victor Martins (francia, ART Grand Prix) 36 pont
- Arthur Leclerc (monacói, Prema Racing) 36 pont
- Roman Stanĕk (cseh, Trident) 33 pont
- Jak Crawford (amerikai, Prema Racing) 32 pont
- Isack Hadjar (francia, Hitech Grand Prix) 31 pont
A csapatbajnokság állása (4/18 futam után):
- Prema Racing 85 pont
- ART Grand Prix 65 pont
- Trident 52 pont
- Hitech Grand Prix 41 pont
- MP Motorsport 25 pont
1 thought on “Akkora káosz volt az F3-ban, hogy még az utolsó előtti kanyarban is ütköztek”
Comments are closed.