2025.01.17.

Akkora káosz volt az F3-ban, hogy még az utolsó előtti kanyarban is ütköztek

Fotó: Dan Istitene / Formula 1 / Getty Images (Formula Motorsport Ltd.)

Sokszor már-már követhetetlenül fordulatos volt a Forma-3 imolai főfutama, melyen új futamgyőztest avatott a sorozat Roman Stanĕk személyében. Holtverseny alakult ki a bajnokság élén.

Az éjszakai esőzések miatt csúszós pályán rajtolt el a Forma-3 imolai főversenye, emiatt már a rajt izgalmasnak ígérkezett, mivel többen is bevállalták az esőgumikat. Ugyanakkor a legtöbben a száraz pályás abroncsok mellett maradtak, ami rövid távon nem volt kifizetődő, amit jól mutat, hogy az alternatív stratégiát választó Caio Collet a kilencedik helyről rajtolva vette át a vezetést. Az MP Motorsport brazilja egyetlen kör alatt négy másodperces előnyt autózott ki, de a sprintfutam győztese, Franco Colapinto is jól lavírozott a rendhagyó körülmények között.

Collet fórja azonban gyorsan eltűnt, a második kör végén ugyanis pályára gördült a biztonsági autó: Reece Ushijima és Brad Benavides akadtak össze, ezzel egyidőben pedig Francesco Pizzi pördült ki a kavicságyba. A Safety Car érkezése miatt Collet és Colapinto a bokszba hajtott, úgy látták ugyanis, hogy hosszabb távon mégiscsak a slickek fognak működni jobban, így a Trident első sorból induló versenyzői visszavették a vezetést.

Az újraindítást követően viszont még nem róluk szólt a 24 körös verseny, hanem a Campos Racing pilótáiról, akik még esőgumikon próbálkoztak. A 24. helyről rajtoló Pepe Martínak egy kör kellett ahhoz, hogy az élre törjön, de pozícióját nem tudta sokáig tartani. Egy körrel később ugyanis a pole pozíciós Zane Maloney visszaelőzte, majd rövidesen Roman Stanĕk és Oliver Bearman is elment a spanyol mellett.

Másodjára már kibabrált a biztonsági autós a pole pozícióssal

A 7-8. kör tájékán ismételten a mezőny elé hajtott a Safety Car, Benavides vesszőfutása ugyanis a gumifalban ért véget. A visszajátszásból kiderült, hogy előtte Rafael Villagomez autójával ért össze a Carlin spanyolja, akit egyébként tíz másodperces időbüntetéssel sújtottak volna a korábbi incidensért.

Benavides újabb kalamajkával azonban a győzelemért vívott küzdelemre is hatással volt,miután az újraindítás előtt Maloney megpördült az élen, és mivel lefulladt az autója, nem tudta folytatni a futamot a barbadosi pilóta. (Max Verstappen került hasonló helyzetbe a tavalyi imolai F1-es nagydíjon, de a holland még időben meg tudta fogni a Red Bullt.) Emiatt újabb biztonsági autós periódus vette kezdetét, így a verseny csak a 14. körben folytatódhatott érdemben.

A győzelemesélyből még pont sem lett, a végére is maradt dráma

Az újraindítást követően sokáig biztosnak tűnt Bearman győzelme, amihez már Bahreinben is közel állt, ám a hajrára elfogytak a premás gumijai. Három körrel a vége előtt Stanĕk eredményesen meg is támadta a brit pilótát, átvéve tőle a vezetést. A Ferrari-akadémista esetében a második hely is kérdőjelessé vált, amiért így öt voltak harcban, miután Arthur Leclerc is felzárkózott rájuk a 21. pozícióból startolva.

Jak Crawford könnyedén megelőzte Bearmant, Grégoire Saucy előzési kísérlete azonban balesetbe torkollott a Rivazzában. Bearman alatt ugyanis megcsúszott az autó, és így kiforgatta a külső íven próbálkozó francia riválist, aki be sem tudta fejezni a futamot.

Újabb megszakítást viszont nem eredményezett az incidens, merthogy közben leintették a futamot, így Stanĕk megszerezte első győzelmét a Forma-3-ban. Mögötte Crawford ért célba másodikként, a dobogó legalsó fokára pedig Isack Hadjar állhatott fel. Bearmant ugyan negyedikként intette le a kockás zászló, de megbüntették, ezáltal pontot sem szerzett – így Leclerc, Kush Maini, Zak O’Sullivan, Kaylen Frederick és David Vidales értek célba a dobogósok mögött. Annak ellenére, hogy a verseny elején kiforgatták, a versenyt bajnoki éllovasként kezdő Victor Martins lett a kilencedik, az utolsó pontot pedig William Alatalo csípte el. Tóth László három kör hátrányban a 25. helyen ért célba, a Charouz magyar versenyzőjét azonban technikai probléma hátráltatta, hogy huzamosabb időt töltött el a bokszban.

Annyira szoros a bajnokság, hogy most annak élén Martins-nek és Leclerc-nek is 36-36 pontja van. Őket 3 pontos lemaradással követi Stanĕk, míg Crawford hátránya 4, Hadjaré pedig 5 pont. A csapatbajnokságban sincsenek még szignifikáns különbség, a Prema 20 egységgel előzi az ART Grand Prix-t, és 33-mal a regnáló bajnok Tridentet. Az F3-asok szezonja négy hét múlva folytatódik, akkor a Spanyol Nagydíjra kísérik el a Forma-1 mezőnyét.

Az F3-as főfutam végeredménye ide kattintva tekinthető meg.

Az egyéni bajnokság állása (4/18 futam után):

  1. Victor Martins (francia, ART Grand Prix) 36 pont
  2. Arthur Leclerc (monacói, Prema Racing) 36 pont
  3. Roman Stanĕk (cseh, Trident) 33 pont
  4. Jak Crawford (amerikai, Prema Racing) 32 pont
  5. Isack Hadjar (francia, Hitech Grand Prix) 31 pont

A csapatbajnokság állása (4/18 futam után):

  1. Prema Racing 85 pont
  2. ART Grand Prix 65 pont
  3. Trident 52 pont
  4. Hitech Grand Prix 41 pont
  5. MP Motorsport 25 pont

1 thought on “Akkora káosz volt az F3-ban, hogy még az utolsó előtti kanyarban is ütköztek

Comments are closed.