2024.07.25.

Nyerő helyzetben ment a falnak Nissany, Pourchaire káoszfutamon nyert

Fotó: Florent Gooden / DPPI (Alfa Romeo Racing)

A Sauber neveltje, az ART Grand Prix színeiben versenyző Théo Pourchaire nyerte a Forma-2 balesetekkel és biztonsági autós fázisokkal tűzdelt főversenyét Imolában. Ehhez persze az is kellett, hogy győzelemre esélyes helyzetben hibázzon a virtuálisan sokáig vezető Roy Nissany, aki egy bombarajttal lepte meg a mezőnyt.

A Forma-3-éval ellentétben a Forma-2 vasárnapi főfutamát már teljesen száraz pályán rendezték meg, de ennek ellenére sem volt problémamentes a rajt. Dennis Hauger és Jack Doohan ugyanis már az első métereken összeütközött, így a tavalyi F3-as bajnokesélyesek számára azonnal véget ért a verseny. A pole pozícióból rajtoló Jüri Vips eközben többedmagával beragadt, viszont Roy Nissany és Ralph Boschung is meglepően jót rajtolt, így ők ketten fordultak el az első két helyen a célegyenes végén.

Nissany a biztonsági autó távozása után is megőrizte a vezetést, de alig több mint egy kört teljesítettek a versenyzők, amikor újra jelenése volt Bernd Mayländernek: Vips szaladt le a pályáról a Tosa előtt, aminek következtében a túloldali falnak csapódott. Az újabb SC-fázist kihasználva, azok, akik lágy gumikon kezdték meg a versenyt, közepesekre váltottak, ellenben akik a fordított stratégiát követték, azok legfeljebb egy újabb fennakadásban reménykedhettek.

Eddigi legnagyobb sanszát eldobva játszotta Pourchaire kezére a győzelmet Nissany

Ideiglenesen Jehan Daruvala állt az élre, és mintegy 20 körön át tartotta a pozícióját, amíg ki nem jött kerékcserére. Még féltáv után is úgy tűnt, hogy Nissany megszerezheti első F2-es győzelmét, a 21. körben azonban hibázott. Az izraeli a Rivazzából kigyorsítva követte el lényegében ugyanazt a hibát, amit korábban Vips, így egy leamortizált DAMS-szel gurult be a bokszba.

Nissany balesete miatt virtuális biztonsági autós fázist rendelt el a versenyirányítás, de lezárták a bokszutca bejáratát is, így a közepes gumikon rajtolók nem tudhatták le ekkor a kiállásaikat.

Amint ismételten meglengették a zöld zászlókat és mindenki megejtette a kerékcserét, kikristályosodott a kép, de amíg Pourchaire győzelme biztosnak tűnt, mögötte továbbra sem volt lefutott a küzdelem. Boschung és Logan Sargeant csatáztak a második helyért, és ugyan az amerikai megelőzte a svájci pilótát, nem sokkal később lecsúszott a pályáról a kopott gumikon, így több pozíciót is veszített. Fittipaldi azonban Sargeantet és Boschungot is megelőzve felkapaszkodott a második helyre.

Három körrel a leintés pedig harmadjára is pályára küldték a biztonsági autót, miután Liam Lawson dobta el az autót a pálya második szektorában. Újraindításra ezt követően pedig már nem került sor, így idei második győzelmével Pourchaire visszavette a vezetést a tabellán. Mögötte célba gurulva Fittipaldi első F2-es dobogójának örülhetett, harmadikként pedig Boschungot intették le.

Clément Novalak a korai cseréjének köszönhetően negyedik lett, a francia mögött Ivasza Ajumu, az első F2-es pontjait szerző Frederik Vesti és Sargeant futott be. A Charouz helyetteseként David Beckmann a nyolcadik, és pontot szerzett még Daruvala és Drugovich. Említésre méltó a mezőny második feléből Amaury Cordeel, aki ugyan utolsóként futott be a Van Amersfoort Racinggel, olyan elánnal halmozta a büntetéseket, hogy hat futam után mindössze három büntetőpont választja el az automatikus egyfutamos eltiltástól.

Fotó: Florent Gooden / DPPI (Alfa Romeo Racing)

A Forma-3-éhoz hasonlóan a Forma-2 idénye is nagyjából egy hónap folytatódik. A következő fordulót a Spanyol Nagydíj helyszínén, Barcelonában rendezik.

A Forma-2-es imolai főfutam végeredménye (az első tíz helyezett sorrendje):

Az egyéni bajnokság állása (6/26 futam után):

  1. Théo Pourchaire (francia, ART Grand Prix) 52 pont
  2. Felipe Drugovich (brazil, MP Motorsport) 50 pont
  3. Jehan Daruvala (indiai, Prema Racing) 36 pont
  4. Liam Lawson (új-zélandi, Carlin) 35 pont
  5. Richard Verschoor (holland, Trident) 32 pont

A csapatbajnokság állása (6/26 futam után):

  1. MP Motorsport 62 pont
  2. ART Grand Prix 60 pont
  3. Hitech Grand Prix 58 pont
  4. Carlin 53 pont
  5. Prema Racing 50 pont