2025.01.17.

Riválisai összeakadtak az utolsó körben, új győztest avattak a Forma-3-ban

Fotó: Dan Istitene / Formula 1 / Getty Images (Formula Motorsport Ltd.)

Utolsó körös előzés és ütközés után Franco Colapinto megszerezte első Forma-3-as sikerét a bajnokság imolai sprintfutamán. A bajnokságban vezető Victor Martins célfotóval lett második.

Azok után, hogy pénteken a szabadedzést és az időmérő edzést is esős körülmények között tartották, meleg, napos időjárás fogadta a Forma-3 mezőnyét Imolában a szombati sprintfutam előtt. Meglepően tiszta rajtot produkált a 29 fős mezőny, az élmenők közül pedig Franco Colapinto rugaszkodott el a legjobban. A Van Amersfoort Racing argentin újonca így megőrizhette a vezetést, miután a fordított rajtrácsnak köszönhetően a pole-ból várhatta a 20 körös futamot.

Pozícióját egészen a negyedik körig tartotta Colapinto, ugyanis az első DRS-nyitási lehetőségnél Caio Collet elhúzott mellette. A következő körökben pedig Isack Hadjar folytatta a felzárkózást: a Red Bull francia védence az Alpine-akadémista Victor Martins és Kush Maini mellett is elment, így már a harmadik helyen haladt.

Féltáv előtt, a 9. körben berendelték a biztonsági autót, miután Zak O’Sullivan és Pepe Marti egymástól függetlenül csúsztak ki az utolsó kanyarban. Előbbi a Williams-junior hibázott, majd valamivel később a spanyol versenyző hagyta el a pályát, és minimálisan ugyan, de eltalálta versenyzőtársa autóját.

Két körrel később Collet rendben levezényelte az újraindítást, de a körözés ezután nem volt sokáig zavartalan. A 13. körben újabb biztonsági autós fázis vette kezdetét, melynek kiváltó oka Reece Ushijima és Federico Malvestiti balesete volt. Az amerikai-japán és az olasz versenyző a Tamburello kijáratánál akadtak össze, és mindkettejük autója olyan mértékben sérült, hogy véget is ért számukra a verseny.

Az utolsó négy körre fordulva lengették meg ismét a zöld zászlókat, de azok helyébe rövidesen a virtuális biztonsági autó lépett. Az óriási tülekedés következtében ugyanis Arthur Leclerc leszaladt a pályáról, és a Tosa előtt két féktávjelző-táblát is elsodort. (A monacói számára már az időmérő edzés sem alakult jól, miután Enzo Trulli kilökte őt.) A törmelékek eltakarítása után még két kör volt hátra a sprintből, és egészen az utolsó kilométerekig nyitott maradt a győzelemért folytatott küzdelem.

Kihasználva, hogy Collet megcsúszott a kigyorsításnál, Colapinto az utolsó körre fordulva visszaszerezte a vezetést, a DRS segítségével könnyedén ment el brazil ellenfele mellett. Az élmenők harca ezután hozott drámai fordulatot: Collet-t ugyanis Hadjar is támadta, de a brazil ráhúzta az autóját, így kipördült, és a célegyenes végi sóderágyban kötött ki. Hadjarnak óriási szerencséje volt, hogy folytatni tudta a versenyt, ráadásul az ötödik helyen.

Kettejük összeakadása után Colapinto megnyugtatóbb fórral szerezte meg pályafutása első F3-as sikerét. Ehhez a VAR argentinja már Bahreinben is közel állt, de akkor a gumikezeléssel adódtak gondjai. Mögötte szinte célfotó döntött a második helyről: Martins csupán 60 ezreddel előzte Jak Crawfordot a vonalnál, így a premásnak az ART-st célba kergetve be kellett, hogy érje a dobogó legalsó fokával. Roman Staněk, Hadjar, Zane Maloney, a visszatérő Oliver Rasmussen, illetve – Kaylen Frederick büntetése után – Alekszandr Szmoljar, Rafael Villagomez és Francesco Pizzi zárt még a pontszerzők között. Utóbbi csapattársa, a mezőny egyetlen magyarjaként szereplő Tóth László a 19. helyen ért célba, hét pozíciót javítva rajthelyéhez képest.

Dobogós helyezésének köszönhetően az egyéni összetettben továbbra is Martins vezet, 10 ponttal előzve Leclerc-t, miközben a harmadik pozícióban Colapinto zárkózott fel.

A főfutam vasárnap 8:50-kor rajtol közép-európai idő szerint, melyet Maloney kezdhet az élről. A versenyt az M4 Sport élőben fogja közvetíteni.

Az imolai sprintfutam végeredménye (az első tíz helyezett sorrendje):

Az egyéni bajnokság állása (3/18 futam után):

  1. Victor Martins (francia, ART Grand Prix) 34 pont
  2. Arthur Leclerc (monacói, Prema Racing) 24 pont
  3. Franco Colapinto (argentin, Van Amersfoort Racing) 22 pont
  4. Oliver Bearman (brit, Prema Racing) 17 pont
  5. Isack Hadjar (francia, Hitech Grand Prix) 16 pont

A csapatbajnokság állása (3/18 futam után):

  1. ART Grand Prix 63 pont
  2. Prema Racing 55 pont
  3. Van Amersfoort Racing 24 pont
  4. Trident 24 pont
  5. Hitech Grand Prix 20 pont

1 thought on “Riválisai összeakadtak az utolsó körben, új győztest avattak a Forma-3-ban

Comments are closed.