Riválisai összeakadtak az utolsó körben, új győztest avattak a Forma-3-ban
Utolsó körös előzés és ütközés után Franco Colapinto megszerezte első Forma-3-as sikerét a bajnokság imolai sprintfutamán. A bajnokságban vezető Victor Martins célfotóval lett második.
Azok után, hogy pénteken a szabadedzést és az időmérő edzést is esős körülmények között tartották, meleg, napos időjárás fogadta a Forma-3 mezőnyét Imolában a szombati sprintfutam előtt. Meglepően tiszta rajtot produkált a 29 fős mezőny, az élmenők közül pedig Franco Colapinto rugaszkodott el a legjobban. A Van Amersfoort Racing argentin újonca így megőrizhette a vezetést, miután a fordított rajtrácsnak köszönhetően a pole-ból várhatta a 20 körös futamot.
Pozícióját egészen a negyedik körig tartotta Colapinto, ugyanis az első DRS-nyitási lehetőségnél Caio Collet elhúzott mellette. A következő körökben pedig Isack Hadjar folytatta a felzárkózást: a Red Bull francia védence az Alpine-akadémista Victor Martins és Kush Maini mellett is elment, így már a harmadik helyen haladt.
Féltáv előtt, a 9. körben berendelték a biztonsági autót, miután Zak O’Sullivan és Pepe Marti egymástól függetlenül csúsztak ki az utolsó kanyarban. Előbbi a Williams-junior hibázott, majd valamivel később a spanyol versenyző hagyta el a pályát, és minimálisan ugyan, de eltalálta versenyzőtársa autóját.
Két körrel később Collet rendben levezényelte az újraindítást, de a körözés ezután nem volt sokáig zavartalan. A 13. körben újabb biztonsági autós fázis vette kezdetét, melynek kiváltó oka Reece Ushijima és Federico Malvestiti balesete volt. Az amerikai-japán és az olasz versenyző a Tamburello kijáratánál akadtak össze, és mindkettejük autója olyan mértékben sérült, hogy véget is ért számukra a verseny.
Az utolsó négy körre fordulva lengették meg ismét a zöld zászlókat, de azok helyébe rövidesen a virtuális biztonsági autó lépett. Az óriási tülekedés következtében ugyanis Arthur Leclerc leszaladt a pályáról, és a Tosa előtt két féktávjelző-táblát is elsodort. (A monacói számára már az időmérő edzés sem alakult jól, miután Enzo Trulli kilökte őt.) A törmelékek eltakarítása után még két kör volt hátra a sprintből, és egészen az utolsó kilométerekig nyitott maradt a győzelemért folytatott küzdelem.
Kihasználva, hogy Collet megcsúszott a kigyorsításnál, Colapinto az utolsó körre fordulva visszaszerezte a vezetést, a DRS segítségével könnyedén ment el brazil ellenfele mellett. Az élmenők harca ezután hozott drámai fordulatot: Collet-t ugyanis Hadjar is támadta, de a brazil ráhúzta az autóját, így kipördült, és a célegyenes végi sóderágyban kötött ki. Hadjarnak óriási szerencséje volt, hogy folytatni tudta a versenyt, ráadásul az ötödik helyen.
Kettejük összeakadása után Colapinto megnyugtatóbb fórral szerezte meg pályafutása első F3-as sikerét. Ehhez a VAR argentinja már Bahreinben is közel állt, de akkor a gumikezeléssel adódtak gondjai. Mögötte szinte célfotó döntött a második helyről: Martins csupán 60 ezreddel előzte Jak Crawfordot a vonalnál, így a premásnak az ART-st célba kergetve be kellett, hogy érje a dobogó legalsó fokával. Roman Staněk, Hadjar, Zane Maloney, a visszatérő Oliver Rasmussen, illetve – Kaylen Frederick büntetése után – Alekszandr Szmoljar, Rafael Villagomez és Francesco Pizzi zárt még a pontszerzők között. Utóbbi csapattársa, a mezőny egyetlen magyarjaként szereplő Tóth László a 19. helyen ért célba, hét pozíciót javítva rajthelyéhez képest.
Dobogós helyezésének köszönhetően az egyéni összetettben továbbra is Martins vezet, 10 ponttal előzve Leclerc-t, miközben a harmadik pozícióban Colapinto zárkózott fel.
A főfutam vasárnap 8:50-kor rajtol közép-európai idő szerint, melyet Maloney kezdhet az élről. A versenyt az M4 Sport élőben fogja közvetíteni.
Az imolai sprintfutam végeredménye (az első tíz helyezett sorrendje):
Az egyéni bajnokság állása (3/18 futam után):
- Victor Martins (francia, ART Grand Prix) 34 pont
- Arthur Leclerc (monacói, Prema Racing) 24 pont
- Franco Colapinto (argentin, Van Amersfoort Racing) 22 pont
- Oliver Bearman (brit, Prema Racing) 17 pont
- Isack Hadjar (francia, Hitech Grand Prix) 16 pont
A csapatbajnokság állása (3/18 futam után):
- ART Grand Prix 63 pont
- Prema Racing 55 pont
- Van Amersfoort Racing 24 pont
- Trident 24 pont
- Hitech Grand Prix 20 pont
1 thought on “Riválisai összeakadtak az utolsó körben, új győztest avattak a Forma-3-ban”
Comments are closed.