Bojkottálnák a helyiek a Forma-1-es Miami Nagydíjat
Mindössze néhány héttel az esemény előtt aggályok merültek fel a Miami Nagydíj rendezése körül. Az ott lakók túlságosan hangosnak tartják a Forma-1-et, ezért jogi úton akarják elérni, hogy távol tartsák a bajnokságot a várostól.
Már évekkel ezelőtt felmerült a Forma-1-es Miami Nagydíj gondolata, idén május 6-a és 8-a között be is mutatkozik a sorozat a floridai világvárosban. Az utcai pálya a Hard Rock stadiont és a Miami Gardenst is érintené, és habár nagy várakozások övezik a rendezvényt, az ott élők kicsit sem örülnek neki.
Így három héttel annak megrendezése előtt veszélybe került a Miami Nagydíj, a lakók ugyanis jogi úton akarják ellehetetleníteni – írja helyi lapértesülések nyomán a Daily Mail. Azzal indokolják a kereset benyújtását, hogy a Forma-1 zajszintje „súlyos fennakadást és fizikai kárt okozna a Miami Gardens lakóinak”. Ennek alátámasztására egy mérnöki cég becsléseit is csatolták, melyek alapján 97 dB-es zajszintet is mérhetnek a lakóövezet 4 kilométeres körzetében. Ez az érték nagyjából egy láncfűrész zajszintjének felel meg.
Már hétfőn eldőlhet, lesz-e futam Miamiban
A törvény úgy fogalmaz, a zajszint nem zavarhatja indokolatlanul a környező lakóházak nyugalmát és kényelmét, ugyanakkor konkrét határértékeket nem határoz meg. A Miami Herald értesülései szerint Alan Fine bírót is frusztrálja, hogy alig három hét alatt kell ítéletet hirdetnie az ügyben. Úgy tudni viszont, hogy már hétfőn döntést hoznak arról, helyt adnak-e a keresetnek, vagy sem.
Lapértesülések szerint a Forma-1 továbbra is vár arra, hogy a város illetékesei kiadják a különleges eseményekre vonatkozó engedélyeket.
A Mirror arról cikkez, hogy a szervezők ki akartak alakítani egy ideiglenes tengerpari klubot a hétvégére. A helyiek tiltakozása azonban a medencékből és luxuskabinokból álló létesítménnyel kapcsolatos számításokat is keresztülhúzhatja.
Miamival tavaly állapodott meg a Forma-1, a nagyváros szerződése tíz évre szól. Amennyiben nem kaszálják el, idén két futamot is rendeznek az Egyesült Államokban, hiszen ősszel a versenynaptárban 2012 óta szereplő Austinba látogat el a mezőny. Jövőre ráadásul háromra nő az amerikai versenyek száma, miután Las Vegas visszatérését is bejelentették.
Magyarországon sem ismeretlen a helyzet
Habár a Forma-1 mellett a nagyobb világsorozatokat, köztük a WTCR-t sem érinti, sokszor a Hungaroringen is kompromisszumokkal jár a zajszintkorlátozás. Emiatt hiúsult meg például az európai Le Mans-sorozat (ELMS) idei négyórás versenye is, mert nem fért volna bele a jogszabályban meghatározott, 70 dB-es maximumnak, ami a helyi lakosok nyomására határoztak meg.
A 24h Series tavalyi mogyoródi futamát is csak két részletben tudták megrendezni, mivel a zajszint mellett időkorlátozásra is figyelni kellett. Így szombaton a verseny első két óráját teljesítette a mezőny, míg a maradék tíz órára vasárnap került sor.