2024.07.22.

Eddigi legsűrűbb szezonja előtt áll Michelisz, az ETCR-ben is indul

Fotó: Grégory Lenormand / DPPI (FIA WTCR Media)

Öt versenyzővel tér vissza a Hyundai az elektromos túraautó-világkupába, ismertebb nevén az ETCR-be. A dél-koreai márka bejelentésével az is biztossá vált, hogy idén ugyancsak lesz magyar versenyző a sorozatban, mivel Michelisz Norbert is érkezik.

„Karrierem legnagyobb kihívása előtt állok” – vezette fel csütörtöki blogbejegyzését Michelisz, melynek apropójaként a Hyundai bejelentése szolgált. Ebből ugyanis kiderült, hogy öt versenyzővel, köztük Michelisz Norberttel folytatja az ETCR-ben a Hyundai Motorsport. A magyar versenyző mellett újdonsült csapattársa, Mikel Azcona, Jean-Karl Vernay indul állandó pilótaként, míg a negyedik autón Kevin Ceccon és Nicky Catsburg osztoznak majd. A WTCR-ből ismert olasz versenyző a bajnokság első három fordulóján vesz részt, és a jaramai hétvégétől veszi át a volánt holland kollégája.

Mióta beharangozták a vadonatúj elektromos túraautó-bajnokság (ETCR) létrejöttét, érdeklődve figyeltem ezeket a látványra is nagyon izgalmas autókat. Aztán az elmúlt években kétszer is lehetőségem nyílt bemutatókon vezetni a Hyundai ETCR-autóját, és az ösztönös kíváncsiságom vággyá alakult. Vágytam arra, hogy próbára tehessem magam ezzel a versenyzőként óriási kihívást jelentő technológiával. Hálás vagyok a Hyundai Motorsportnak, hogy idén megadja nekem erre a lehetőséget a WTCR-ben való szereplésem mellett, amely így számomra tökéletes kombináció

– írta az ETCR-bemutatkozás kapcsán a 2019-es WTCR-bajnok. Michelisz korábban sem titkolta, hogy érdeklődik a Hyundai elektromos projektje iránt, és „nagyon szívesen” kipróbálná magát benne.

A versenyzők bejelentésével együtt a Hyundai a Veloster N ETCR új festését is bemutatta:

Michelisz nem tesz különbséget a WTCR és az ETCR között

Blogjában azt is leszögezte a 37 éves versenyző, hogy nem állít fel fontossági sorrendet a két sorozat között, mondván, látta maga előtt a példákat, hogy más versenyzőtársai össze tudták hangolni tavaly a WTCR-t és az ETCR-t. „Úgyhogy nekem is sikerülnie kell. Nem szeretném, hogy az egyik a másik rovására menjen, épp ellenkezőleg, bízom benne, hogy csak profitálhatok a dupla szezonból” – tette hozzá a magyar versenyző.

Való igaz, az előző idényben Azcona, Vernay, sőt, még Jordi Gené is rajthoz áll mindkét bajnokságban. Közülük messze Vernay volt a legeredményesebb, aki a világkupát harmadikként, az ETCR-t másodikként zárta, de Azcona sem lehet elégedetlen a hetedik, illetve a harmadik hellyel. Hogy Michelisz miként tud megbirkózni a dupla programmal, az kiderül május 7-8-ától, amikor a WTCR és az ETCR is kezdetét veszi a franciaországi Pauban.

Egyelőre két márka biztos

Mint arról beszámoltunk, a múlt héten a Cupra erősítette meg a folytatást, a spanyolok ráadásul csapatot is váltottak. Míg tavaly a Zengő Motorsporttal közösen vitték az elektromos projektet, az idei évtől az üzemeltetés mellett a fejlesztésért is Mattias Ekström csapata, az EKS fog felelni. A svéd csapat a jövő hét folyamán hozza nyilvánosságra versenyzőit.

2 thoughts on “Eddigi legsűrűbb szezonja előtt áll Michelisz, az ETCR-ben is indul

Comments are closed.