2024.10.07.

Filléres alkatrész nullázta le Alonso ígéretesen kezdődő hétvégéjét

Fotó: James Moy Photography / XPB Images (Alpine F1 Team)

Elárulta az Alpine, hogy egy néhány száz forintos alkatrész miatt szálltak el Fernando Alonso dobogós esélyei a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjon. A spanyol még pontot sem szerzett.

Úgy tűnt, akár a dobogóért is harcban lehet Fernando Alonso a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjon, az időmérő edzés utolsó szakaszában azonban a falban kötött ki az Alpine-nal. A meghibásodásból fakadó ütközés miatt csak a mezőny közepéről indulhatott a kétszeres világbajnok, és a csapat ugyan alternatív stratégiával próbálkozott, nem volt kifizetődő. Nem úgy, mint Alexander Albon és a Williams esetében.

Mint kiderült, Alonso hétvégéjét egy másfél angol fontba kerülő O-gyűrű, olajtömítő tette tönkre. Ez az összeg mostani árfolyamon kevesebb mint 700 forintnak felel meg.

„Elmozdult az O-gyűrű, az olaj pedig kiszivárgott. Az autónkban van egy vészüzemmód, ami a motort próbálta megmenteni, így, ha esést érzékel az olajnyomásban, aktiválódik” – erősítette meg a hibával kapcsolatban Otmar Szafnauer csapatfőnök a The Race-nek nyilatkozva. „Ennyi történt. Ezután pedig kicseréltük az O-gyűrűt.”

Szafnauer is úgy látja, teljesen másképpen alakult volna Alonso versenye, ha onnan rajtolhat, ahonnan kellett volna, de a futam sem alakult az elképzeléseik szerint. „Mivel egy gyors autóval indult a 10. helyről, a stratégia az volt, hogy kemény gumikon kezd. Körülötte ugyanis mindenki közepeseken volt” – magyarázta. „Bokszkiállásaikkor pedig megnyílt volna az autó előtte, az autóban pedig benne volt a tempó, hogy velük harcolhassunk.”

Fotó: James Moy Photography / XPB Images (Alpine F1 Team)

A 42. körben akarták kihozni Alonsót, csakhogy a 23. körben pályára hajtó biztonsági autó összerázta a mezőnyt, Sebastian Vettel balesete miatt. Ekkor ráadásul cserélni sem érte volna meg, mivel a közepes gumik nem bírtak volna ki 35 kört. Mások kerékcseréinek köszönhetően Alonso a negyedik helyig lépdelt előrébb, de az újraindítás után könnyű célponttá vált a kopottabb abroncsokon. Végül a 39. körben ejtette meg a cserét, majd a 14. helyre tért vissza. Ezután nem tudott felzárkózni, mi több, az első szárnya is megsérült. A végén ezért egy második cserére is kihozták, így végül utolsó célba érőként zárt Melbourne-ben.

Alonso csapatát meglepte a Williams pontja

„Egy kicsit meglepett, hogy pontot szereztek” – jegyezte meg a Williams bravúrjáról Szafnauer. „Meglepett az is, milyen tempóra voltak képesek az 57 körös kemény gumikon” – folytatta, megjegyezve, szerinte arra játszottak a grove-i csapatnál, hátha a piros zászló is előkerül a versenyen. Úgy véli, ha ugyanezt a receptet követték volna, Alonso Albon előtt végezhetett volna, vagyis ponttal távozott volna Ausztráliából. „Mint kiderült, még 57 körösen is jók voltak azok a gumikat, jó köröket teljesített. Fernandót azonban feltartotta a forgalom, és a közepes abroncsai is tönkrementek.”

Két héttel korábban, Dzsiddában szintén pontszerző pozíciót kellett feladnia a spanyolnak műszaki hiba miatt, így három verseny után két ponttal csak a 14. a tabellán. Ezzel szemben csapattársa, Esteban Ocon a hetedik helyről várja folytatást, miután eddig minden futamot a legjobb hétben fejezett be.