Veszélyben volt Leclerc rajtelsősége, de volt, akit ki is zártak az ausztrál időmérőről
Néhány óráig úgy tűnt, hiába nyerte meg az időmérőt, mégsem Charles Leclerc indulhat az élről a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjon. A Ferrari pilótája végül megúszta a büntetést, többen azonban nem – itt a végleges rajtrács!
Több esetben is vizsgálódniuk kellett a versenyfelügyelőknek a Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérő edzését követően, az eredményekről viszont csak órákkal a leintés után érkezett hír.
A legfontosabb vizsgálat a pole pozíciós Charles Leclerc-t érintette, felmerült ugyanis, hogy a monacói az indokoltnál lassabban haladt a pályán.
A szabály ugyanis előír egy maximumidőt, amit teljesíteni kell a két biztonsági autós vonal között – ez a melbourne-i pályán 1 perc 36 másodperc. Ehhez képest Leclerc 2 perc 10 másodperc alatt ért körbe, amit azzal indokolt a monacói, hogy eredetileg hűtőkört kezdett meg, és csak később döntött úgy, hogy visszatér a bokszba, emiatt viszont arra ügyelt, hogy ne tartson fel senkit a pályán. A hűtőkörre viszont nem vonatkozik az előírás, így Leclerc-t tisztázták.
Hasonló döntés született Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) esetében, ellenben Cunoda Juki (AlphaTauri) megrovásban részesült. A japán pilótának ez már a harmadik ilyen jellegű szankciója, de a szabálymódosítások értelmében csak öt után jár automatikusan a tízhelyes rajtbüntetés.
Pérez megtarthatja a harmadik rajtkockát
Már az időmérő alatt kiderült, hogy vizsgálat vár Sergio Pérezre, amiért a Q2-ben figyelmen kívül hagyhatta a sárga zászlókat, amikor George Russell elhagyta a pályát a 11-es kanyarnál. A mexikói a kezdetektől fogva állította, hogy az érintett szakaszon lassított. „Több mint fél másodpercre elemeltem a gázról a lábam, amivel hat tizedmásodpercet veszítetem. Azt hittem, ez magától értetődő” – mondta a Red Bull pilótája.
Igazat is adtak a meghallgatás során Péreznek: mint kiderült, az előző köréhez képest 70 méterrel korábban lassított és 50 méterrel hamarabb fékezett, így 14 km/órával lassított.
Értelmetlen büntetéssel „díjazták” Stroll ámokfutását
Mint ismert, a Q1 utolsó perceiben Lance Stroll és Nicholas Latifi csúnyán összeakadtak a 6-os kanyar előtt. A lassításításból lehetett látni, hogy Latifi a 4-es kanyar kijáratánál látványosan félrehúzódva elengedte honfitársát, a következő kanyart követően viszont ő is lelassított az Aston Martinnal. Ekkor a Williams pilóta úgy döntött, visszaelőzi őt, Stroll azonban nem figyelt, így oldalról nekiment.
A stewardok is Strollt találták felelősnek a balesetben, de hiába kapott rajtbüntetést, nincs jelentősége, mivel eleve az utolsó helyen végzett. Licenszébe két büntetőpontot is bejegyeztek, így egy éven belül már hét strigulánál jár a kanadai.
Kizárták Albont
Miután kiesett a Q1-ben, a pályán állt meg a másik Williamsszel Alexander Albon, miután kifogyott belőle az üzemanyag. Az ellenőrzések során ki is derült, hogy még az egyliteres mintát sem sikerült kinyerni az autóból, ami a thai-brit pilóta automatikus diszkvalifikálását jelentette. Albon a 16. lett, de Szaúd-Arábiából hozott magával egy háromhelyes rajtbüntetést. A döntés értelmében majd a mezőny végéről ugyan, de nekivághat az 58 körös versenynek.
A büntetések után a következő a Forma-1-es Ausztrál Nagydíj rajtsorrendje:
Az 58 körös futam magyar idő szerint 7 órakor kezdődik, amit az M4 Sport közvetít élőben.
2 thoughts on “Veszélyben volt Leclerc rajtelsősége, de volt, akit ki is zártak az ausztrál időmérőről”
Comments are closed.