Erre még nem volt példa a Forma-1-ben

Fotó: Steven Tee / LAT Images (Pirelli)
Rekordmennyiségű DRS-zónát kijelölve tér vissza az Ausztrál Nagydíj helyszínére a Forma-1. A pálya négy szakaszán is nyithatják a hátsó szárnyakat a versenyzők.
Jelentős átalakuláson esett keresztül az Ausztrál Nagydíjnak otthont adó, melbourne-i Albert Park, amióta utoljára ott versenyzett a Forma-1 mezőnye. Újraaszfaltozták a pályát, emellett annak vonalvezetése is módosult:
- több kanyart is kiszélesítettek a több előzés érdekében,
- az eddig 9-es, 10-es kanyarként ismert sikánt eltávolították, így kettővel kevesebb, 14 kanyarból áll a pálya,
- a hossza is rövidebb lett 240 méterrel – így 5,279 kilométeresre rövidült.
A hivatalos pályarajz szerint négy DRS-zónát is kijelöltek a módosított pályán, amire nem volt példa az állítható hátsó szárny 2011-es bevezetése óta. Korábban a célegyenesben, a 2-es és a 3-as kanyar között, valamint a(z eddigi számozás szerinti) 11-es kanyar előtt lehetett nyitni a DRS-t. Azzal viszont, hogy a sikán eltűnt a nyomvonalból, az ott kialakult gyors részen is lehetőség nyílik rá.
Két érzékelési pontot jelöltek ki a pályán, a 6-os, valamint az utolsó előtti kanyar előtt. 2019 óta először versenyezhet Ausztráliában a Forma-1, igaz, egy évvel később is elutazott a mezőny, de a koronavírus-járvány miatt végül lefújták a hétvégét.
Egy gyorsított videót is közzétettek az esemény közösségi felületein a megújult Albert Parkról, miközben épp az utolsó simításokat végezték rajta:
A szezon első két futamát követően Charles Leclerc vezeti az összetettet, a Ferrari pedig a konstruktőri tabellát. A monacói versenyző behúzta a bahreini szezonnyitót, míg a bő egy héttel ezelőtti Szaúd-arábiai Nagydíjon a világbajnok Max Verstappen győzedelmeskedett.
Forrás: RaceFans
1 thought on “Erre még nem volt példa a Forma-1-ben”
Comments are closed.