Több mint 300 milliós kárt okozhatott a Haas F1-es csapatának Schumacher balesete
A Haas becslései szerint akár egymillió dollárt is felemészthet Mick Schumacher hétvégi, a Forma-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj időmérő edzésén elszenvedett balesete.
272 km/órás sebességgel ütközött a falnak, a becsapódás során pedig 33 G-s erőhatás érte Mick Schumachert a Forma-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj szombati időmérőjén. Sokáig semmit sem lehetett tudni a 23 éves pilóta állapotáról, és ugyan mentőhelikopterrel szállították kórházba további kivizsgálásokra, kiderült, hogy nem sérült meg. Még az éjszaka folyamán elhagyhatta a kórházat, de a futamon nem indult, ugyan másnap visszatért a paddockba.
Az autójáról ugyanez azonban nem mondható el, a kár akár az egymillió dollárt (330 millió forint) is elérheti. „Még szükség van egy átfogó ellenőrzésre, de úgy tűnik, az alváz nincs annyira rossz állapotban” – idézi az Autosport Günther Steiner szavait. „A Ferrarinál azt mondták, a motor is rendben van, akárcsak az akkumulátor. Minden más viszont megsérült.”
Eléggé magasak lesznek a költségek, mert az összes felfüggesztés eltört, a bal elsőt kivéve. Nem tudom még, mindez mennyibe kerül majd, de mivel a teljes karosszériának, sőt, még a hűtőrendszernek is annyi, azt mondanám, hogy 500 ezer és egymillió dollár között…
– folytatta a csapatfőnök.
A szaklap felelevenítette, hogy alig több mint egy éve tartó F1-es karrierje során a mostani volt Schumacher harmadik jelentősebb anyagi kárral járó balesete. Tavaly a monacói harmadik szabadedzésen és a szaúd-arábiai futamon is összetörte az autóját, fél-, illetve egymillió dolláros kárt okozva.
Elárulták, miért nem versenyezhetett Schumacher
Több tényező miatt is döntött végül úgy a Haas csapata, hogy csak egy autót indít a futamon. „Túl sok volt az ismeretlen, például annak kapcsán, hogyan fogja ő magát érezni” – magyarázta Steiner többek között a RacingNews365.com-nak. Arra is kitért, hogy Schumachernek valószínűleg a bokszutcából kellett volna indulnia a javítások miatt, onnan pedig lényegesen kisebb esélye lett volna a pontszerzésre.
Steiner hozzátette: a csapatnál úgy éreztek, hosszabb távon már kifizetődőbb, ha már az Ausztrál Nagydíjra készítik fel Schumacher autóját. „Egész éjszaka dolgozhattunk volna, amivel magunkat hoztuk volna nehéz helyzetbe a verseny napjára. Például az ilyenkor szokásos kapkodás miatt” – mondta a csapatfőnök. „Ebben az esetben nem jutott volna el minden tartalékalkatrész Ausztráliába, és akkor ott hiúsult volna meg az indulás. Ennek így nem lett volna értelme.”
Elmondása szerint a logisztika is közrejátszott a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fiának visszaléptetésében. A csapat felszerelését Dzsiddából egyenesen Melbourne-be szállítják, így esélytelen lett volna, hogy a csapat angliai bázisán vizsgálják át az autót.