Pourchaire-győzelem és káosz az F2-ben
Feje tetejére állt a Forma-2-esek főfutama Bahreinben: a bokszutcában elszabaduló kerekek és keresztbe álló autók okoztak fennforgást, a pályán kétszer is megjelent a biztonsági autó. A körülményekből végül Théo Pourchaire jött ki a legjobban.
A Forma-2 bahreini főfutamának rajtjánál beragadt a pole pozíciós Jack Doohan, ellenben Jüri Vips és Ralph Boschung jól rugaszkodtak el a harmadik, illetve az ötödik rajtkockából. Fej-fej mellett érkeztek meg az 1-es kanyarba, de helyzeti előnyéből fakadóan az észt pilóta tudott elfordulni elsőként.
Három kör után máris szükség volt a biztonsági autó szolgálatira, mivel a Forma-3-ből fellépő Frederik Vesti megforgott a célegyenes, és mivel lefulladt az autója, nem tudott továbbmenni a Mercedes-junior. Vips hibátlanul teljesített az újraindításnál is, és azonnal némi előnyt épített ki Boschunggal szemben, akit pedig Doohan támadott.
Stratégiai szempontból érdekes volt látni, hogy amíg a futamot lágy gumikon kezdők egészen sokáig húzták az első etapot, a kemény gumikkal rajtolók korán megkezdték a bokszkiállásokat. A kerékcserék nagy vesztese volt a versenyben magabiztosan vezető Vips, a Hitech Grand Prix csapata ugyanis nagyon lassan abszolválta a kiállást, így csak a 12. helyre tért a Red Bull-juniorja.
Ekkor úgy tűnt, hogy Doohan állhat az élre, neki azonban a pályára visszatérve adódtak gondjai, mert összeért Pourchaire-rel, és megsérült az első szárnnyal. A Virtuosi Racing ausztráljának így vissza kellett térnie a bokszutcába, amivel egyértelműen elúszott az esélye a győzelmére, de még egy erősebb pontszerzésre is.
Az elnyújtott etapoknak köszönhetően egy ideig az utolsó rajtkockából induló Ivasza Ajumu állt az élre. A Red Bull japán felfedezettje a szombati sprintfutamhoz hasonlóan meggyőző zárkózást mutatott be, a 19. körben megejtett bokszkiállása után pedig a 10. helyre tért vissza.
A verseny utolsó harmadába megérkezve Vips kapcsolt rá, majd a közvetlen ellenfeleinél sokszor egy másodperccel is gyorsabb köröket autózva felzárkózott Pourchaire és Liam Lawson kettőse mögé. Öt körrel a vége előtt azonban ismét megjelent a pályán a biztonsági autó, miután egy ötautós kakaskodás közepette Enzo Fittipaldi megforgatta a szombati sprintfutam győztesét, Richard Verschoort, aki le is fulladt az 1-es kanyar kijáratánál.
Nagyobb felfordulás már csak a bokszutcában alakult ki, ahol alig néhány másodperc leforgása alatt Dennis Hauger és Calan Williams autójáról is leesett a bal első kerék, miután elindultak. A Prema és a Trident pilótája számára is véget ért futam, utóbbi autója ráadásul percekig keresztbe állt, eltorlaszolva a gyorssávot.
Az újraindítást követően már csak egy kör volt hátra a versenyből az időlimit miatt. Az élen nem változott a sorrend, így Pourchaire-t intették le elsőként Lawson és Vips előtt. Mögöttük Boschung és Marcus Armstrong is megelőzte Felipe Drugovichot, a pontszerzők névsora pedig Logan Sargeanttel, Roy Nissanyval, Jake Hughes-zal és Doohannel lett teljes.
A főverseny végeredménye (az első tíz sorrendje):
Az egyéni bajnokság állása (2/26 futam után):
- Théo Pourchaire (francia, ART Grand Prix) 25 pont
- Liam Lawson (új-zélandi, Carlin) 24 pont
- Jüri Vips (észt, Hitech Grand Prix) 18 pont
- Ralph Boschung (svájci, Campos Racing) 17 pont
- Felipe Drugovich (brazil, MP Motorsport) 12 pont
A csapatbajnokság állása (2/26 futam után):
- Carlin 33 pont
- Hitech Grand Prix 28 pont
- ART Grand Prix 25 pont
- Campos Racing 17 pont
- MP Motorsport 12 pont