2024.10.03.

Pourchaire-győzelem és káosz az F2-ben

Fotó: Florent Gooden / DPPI (Alfa Romeo F1 Team)

Feje tetejére állt a Forma-2-esek főfutama Bahreinben: a bokszutcában elszabaduló kerekek és keresztbe álló autók okoztak fennforgást, a pályán kétszer is megjelent a biztonsági autó. A körülményekből végül Théo Pourchaire jött ki a legjobban.

A Forma-2 bahreini főfutamának rajtjánál beragadt a pole pozíciós Jack Doohan, ellenben Jüri Vips és Ralph Boschung jól rugaszkodtak el a harmadik, illetve az ötödik rajtkockából. Fej-fej mellett érkeztek meg az 1-es kanyarba, de helyzeti előnyéből fakadóan az észt pilóta tudott elfordulni elsőként.

Három kör után máris szükség volt a biztonsági autó szolgálatira, mivel a Forma-3-ből fellépő Frederik Vesti megforgott a célegyenes, és mivel lefulladt az autója, nem tudott továbbmenni a Mercedes-junior. Vips hibátlanul teljesített az újraindításnál is, és azonnal némi előnyt épített ki Boschunggal szemben, akit pedig Doohan támadott.

Stratégiai szempontból érdekes volt látni, hogy amíg a futamot lágy gumikon kezdők egészen sokáig húzták az első etapot, a kemény gumikkal rajtolók korán megkezdték a bokszkiállásokat. A kerékcserék nagy vesztese volt a versenyben magabiztosan vezető Vips, a Hitech Grand Prix csapata ugyanis nagyon lassan abszolválta a kiállást, így csak a 12. helyre tért a Red Bull-juniorja.

Ekkor úgy tűnt, hogy Doohan állhat az élre, neki azonban a pályára visszatérve adódtak gondjai, mert összeért Pourchaire-rel, és megsérült az első szárnnyal. A Virtuosi Racing ausztráljának így vissza kellett térnie a bokszutcába, amivel egyértelműen elúszott az esélye a győzelmére, de még egy erősebb pontszerzésre is.

Az elnyújtott etapoknak köszönhetően egy ideig az utolsó rajtkockából induló Ivasza Ajumu állt az élre. A Red Bull japán felfedezettje a szombati sprintfutamhoz hasonlóan meggyőző zárkózást mutatott be, a 19. körben megejtett bokszkiállása után pedig a 10. helyre tért vissza.

A verseny utolsó harmadába megérkezve Vips kapcsolt rá, majd a közvetlen ellenfeleinél sokszor egy másodperccel is gyorsabb köröket autózva felzárkózott Pourchaire és Liam Lawson kettőse mögé. Öt körrel a vége előtt azonban ismét megjelent a pályán a biztonsági autó, miután egy ötautós kakaskodás közepette Enzo Fittipaldi megforgatta a szombati sprintfutam győztesét, Richard Verschoort, aki le is fulladt az 1-es kanyar kijáratánál.

Nagyobb felfordulás már csak a bokszutcában alakult ki, ahol alig néhány másodperc leforgása alatt Dennis Hauger és Calan Williams autójáról is leesett a bal első kerék, miután elindultak. A Prema és a Trident pilótája számára is véget ért futam, utóbbi autója ráadásul percekig keresztbe állt, eltorlaszolva a gyorssávot.

Az újraindítást követően már csak egy kör volt hátra a versenyből az időlimit miatt. Az élen nem változott a sorrend, így Pourchaire-t intették le elsőként Lawson és Vips előtt. Mögöttük Boschung és Marcus Armstrong is megelőzte Felipe Drugovichot, a pontszerzők névsora pedig Logan Sargeanttel, Roy Nissanyval, Jake Hughes-zal és Doohannel lett teljes.

A főverseny végeredménye (az első tíz sorrendje):

Az egyéni bajnokság állása (2/26 futam után):

  1. Théo Pourchaire (francia, ART Grand Prix) 25 pont
  2. Liam Lawson (új-zélandi, Carlin) 24 pont
  3. Jüri Vips (észt, Hitech Grand Prix) 18 pont
  4. Ralph Boschung (svájci, Campos Racing) 17 pont
  5. Felipe Drugovich (brazil, MP Motorsport) 12 pont

A csapatbajnokság állása (2/26 futam után):

  1. Carlin 33 pont
  2. Hitech Grand Prix 28 pont
  3. ART Grand Prix 25 pont
  4. Campos Racing 17 pont
  5. MP Motorsport 12 pont